Skip to content

שכונת יבנה מזרח

רשות מקרקעי ישראל פנתה אלינו בבקשה לתכנן שכונה חדשה ביבנה מזרח . כ- 12,000  יחידות דיור ו – 300,000  מ"ר

למסחר ותעסוקה. מדובר בעבודת תכנון רבת משמעות שעתידה להשפיע ולהגדיל את אוכלוסיית העיר במידה ניכרת.

יבנה ממוקמת על ציר תנועה ארצי משמעותי – כביש 4, ותחומה ע"י שתי מסילות ארציות של רכבת ישראל – ממערב וממזרח.

מצד אחד מדובר ביתרון יחסי ומצד שני זהו חסם המגביל את אפשרויות פיתוח העיר מזרחה. תכנון המסילה המזרחית קטע

את הרצף העירוני ואת האפשרות לניצול השטחים המיועדים לגידול העיר מזרחה.

הפתרון ניתן באמצעות יצירת מע"ר תעסוקתי ותחבורתי, הנותן  דגש לחיבור למרקם העירוני הקיים . שני חלקי העיר חוברו

במפלס הקרקע הקיימת באמצעות קירוי באורך של כ-380 מטר. מסילת הרכבת והכביש האזורי מוקמו במפלס התחתון.

תכנון השטח המקורה כולל כיכר עירונית רחבה, מבני תעסוקה, מבנה תחנת רכבת, מרכז תחבורה משולב, מבני ציבור

ודיור מוגן. מגוון שימושי הקרקע באזור הזה משרתים הן את תושבי השכונה החדשה והן את תושבי יבנה הוותיקים, ובכך

מהווים נקודת מפגש במרחב הציבורי.

ברחוב הראשי הנמתח לאורך השכונה ,תוכננו שימושי מסחר במפלס הקרקע בחזית הרחוב. פארק שכונתי ובית ספר מקיף

מצויים במרכזם של שני חלקי השכונה החדשה. הפארקים השכונתיים מחוברים ביניהם באמצעות רשת שבילי הולכי רגל

וגנים שכונתיים, המתחברים לטיילת הצפונית ולפארק העירוני לאורך נחל שורק.

 

המזמין : רשות מקרקעי ישראל

מיקום :   מזרח יבנה (תמ"ל / 1049)

שטח:     3,626 דונם

Shchunat_Yavne_Mizrach_By_Kolker_Epstein_Architects1
Shchunat_Yavne_Mizrach_By_Kolker_Epstein_Architects2
Shchunat_Yavne_Mizrach_By_Kolker_Epstein_Architects3
Shchunat_Yavne_Mizrach_By_Kolker_Epstein_Architects4
Shchunat_Yavne_Mizrach_By_Kolker_Epstein_Architects5
Shchunat_Yavne_Mizrach_By_Kolker_Epstein_Architects6
Shchunat_Yavne_Mizrach_By_Kolker_Epstein_Architects7
Shchunat_Yavne_Mizrach_By_Kolker_Epstein_Architects8
Model
1_2000
Model
1_500
פרויקטים נוספים
יבנה מזרח
1/12

יבנה מזרח

רשות מקרקעי ישראל פנתה אלינו בבקשה לתכנן שכונה חדשה ביבנה מזרח . כ- 12,000  יחידות דיור ו – 300,000  מ"ר למסחר ותעסוקה. מדובר בעבודת תכנון רבת משמעות שעתידה להשפיע ולהגדיל את אוכלוסיית העיר במידה ניכרת. יבנה ממוקמת על ציר תנועה ארצי משמעותי – כביש 4, ותחומה ע"י  שתי מסילות ארציות של רכבת ישראל – ממערב וממזרח. מצד אחד מדובר ביתרון יחסי ומצד שני זהו חסם המגביל את אפשרויות פיתוח העיר מזרחה. תכנון המסילה המזרחית קטע את הרצף העירוני ואת האפשרות לניצול השטחים המיועדים לגידול העיר מזרחה.

הפתרון ניתן באמצעות יצירת מע"ר תעסוקתי ותחבורתי, הנותן  דגש לחיבור למרקם העירוני הקיים . שני חלקי העיר חוברו במפלס הקרקע הקיימת באמצעות קירוי באורך של כ-380 מטר. מסילת הרכבת והכביש האזורי מוקמו במפלס התחתון. תכנון השטח המקורה כולל כיכר עירונית רחבה, מבני תעסוקה, מבנה תחנת רכבת, מרכז תחבורה משולב, מבני ציבור ודיור מוגן. מגוון שימושי הקרקע באזור הזה משרתים הן את תושבי השכונה החדשה והן את תושבי יבנה הוותיקים, ובכך מהווים נקודת מפגש במרחב הציבורי.

ברחוב הראשי הנמתח לאורך השכונה ,תוכננו שימושי מסחר במפלס הקרקע בחזית הרחוב. פארק שכונתי ובית ספר מקיף, מצויים במרכזם של שני חלקי השכונה החדשה. הפארקים השכונתיים מחוברים ביניהם באמצעות רשת שבילי הולכי רגל וגנים שכונתיים, המתחברים לטיילת הצפונית ולפארק העירוני לאורך נחל שורק.

 

המזמין :  רשות מקרקעי ישראל

מיקום :    מזרח יבנה (תמ"ל / 1049)

שטח:      3,626 דונם

תגובות אחרונות

    ארכיונים

    קטגוריות

    • אין קטגוריות

    כלים

    • התחבר
    • פיד רשומות
    • פיד תגובות
    • WordPress.org
    • פרויקטים
    • אודות
    • שותפים
    • הצוות
    • צור קשר
    • English
    תפריט
    • פרויקטים
    • אודות
    • שותפים
    • הצוות
    • צור קשר
    • English
    Facebook Instagram
    דילוג לתוכן
    פתח סרגל נגישות

    כלי נגישות

    • הגדל טקסט
    • הקטן טקסט
    • גווני אפור
    • ניגודיות גבוהה
    • ניגודיות הפוכה
    • רקע בהיר
    • הדגשת קישורים
    • פונט קריא
    • איפוס